pátek 10. dubna 2015

Cupcakes jako od maminky

„Tohle bys mohla upéct. To já mám moc rád, to peče maminka.“ Tak tomuhle asi neodolá žádná (správná!) žena :D A protože správná žena jsem, naučila jsem se péct tu asi nejlepší, nejjednodušší a momentálně moji nejmilejší buchtu na plech. Klasický piškot, krém ze zakysané smetany a šlehačky, banány a želé. Prostě ráj! No a protože cupcaky jsou prostě super a vypadají víc profesionálně než cosi v plechu, rozhodla jsem se o pokus - upgradovat tento recept právě do podoby cupcakes. A světe div se-ono to celkem funguje. Piškotové těsto jsem nacpala do košíčků, krém jsem nechala taky stejný-jen je potřeba použít opravdovou šlehačku (40%) a co nejtučnější-tím pádem nejtužší - kysanou smetanu a trošku poupravit poměry, aby hezky držel. Problém byl jediný-kam s banánem. Nejdřív mě napadlo jenom položit plátek a zakrýt ho krémem, ale nakonec jsem zvolila variantu banánového pyré jako náplně.  Výsledek byl super, přesně jako od maminky. Nebo od tchýně. Chápejte to jak chcete, prostě to bylo fakt dobrý :D A třeba tu snahu časem i někdo ocení…víc než tři omáčky pořád dokola(if you know what I mean).

SUROVINY
korpus
3 žloutky
3 bílky
2 lžíce oleje
3 lžíce horké vody
150g cukru krupice
170g polohrubé mouky
půl lžičky prášku do pečiva
1 lžička vanilkového extraktu

banánové pyré
4 Banány
2 lžíce mléka
1 lžíce cukru

krém
250 g zakysané smetany
2 kelímky šlehačky
100g moučkového cukru

Vyšleháme žloutky s cukrem do pěny. Přidáme vodu, olej, vanilkový extrakt a opět pořádně vyšleháme. Přimícháme mouku s práškem do pečiva a pak opatrně i sníh vyšlehaný z bílků. Rozdělíme do košíčků a pečeme na 180 °C asi 15 minut-ale chce to radši kontrolovat! Před plněním a zdobením necháme vychladnout.

Mezitím si připravíme banánové pyré. Nakrájený banán, mléko a cukr rozmačkáme vidličkou a potom rozmixujme ponorným mixérem.

Na krém vyšleháme šlehačku s cukrem a opatrně po malých dávkách metličkou zapracujeme kysanou smetanu.


Do středu každého cupcaku vydloubneme díru (já ji nejdřív naznačím širším koncem zdobící špičky a pak vydloubnu lžičkou) a naplníme banánovým pyré. Necháme chvíli ztuhnout a pak dozdobíme krémem.

3 komentáře:

  1. Ty jsou krásné, Peti! Na kolik tohle množství ingrediencí tak vyjde kousků? Taky bych je vyzkoušela! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dějkuju ;-) mně to vyšlo asi na 13 kousků,což je teda zrovna takový hloupý počet,nicméně určitě se to na těch 12 dá rozdělit :-) a přiznám se bez mučení, že mi zbyla trocha krému, tak je musím příště zdobit trochu štědřeji :-)

    OdpovědětVymazat
  3. úplně se mi na ně sbíhají sliny :)

    OdpovědětVymazat