pátek 3. dubna 2015

CUPCAKE CUP BRNO 2015 aneb Pohádka o tom, jak Peťa soutěžila


(Předem upozorňuji, že článek neobsahuje recept, neboť jsem se tak zcela nerozhodla jestli ho vůbec uveřejním nebo jestli si ho ponechám jako trumf a tajný rodinný poklad :D )

V neděli proběhl v Brněnské kavárně Atlas už druhý ročník Cupcake cupu. A já se účastnila. Jako cukrář. A bylo to…náročné, bláznivé, veselé a celkově prostě uplně super!
Soutěžních týmů bylo nakonec celkem sedmnáct-většinou se jednalo o samotné cukrářky ale také o  dvě cukrářské dvojice, z nichž v jedné figuroval jediný chlap celého startovního pole! Konkurence tedy byla opravdu slušná. Výkony pak hodnotili jednotliví cukráři navzájem, veřejnost a samozřejmě také odborná porota. Ta se skládala z pořadatelky a cupcakové královny Veroniky z fenomenálního Z ghetta blogu, pana cukráře Víta Martináka a loňských vítězek Báry Daňkové a Gemmy D´Auriové. Celkem se pak udělovalo osm cen-první tři místa poroty, tři místa veřejnosti a speciální ceny za celkově nejkrásnější a nejchutnější cupcake.
Moji volbou na soutěžní produkt se nakonec staly Mocha cupcakes s krémy z bílé čokolády a kávy. Bylo to takové splácání několika receptů do sebe, ale výsledek byl nakonec parádní J. Že bych měla nějakou velkou šanci na výhru, jsem předem nečekala, ale když jsem se ve slavný den dostavila na místo a viděla všechny ty krásné a dokonalé výtvory, ztratila jsem veškeré iluze.  Připravit jsme si měli tři výstavní cupcakes a pak sedmdesát takových jakoby jednohubek na lžičky pro ochutnavače. Právě příprava těchto lžičkových verzí byla pro mě totální očistec. Do Atlasu jsem přijela, když byli už skoro všichni cukráři na místě a byla tak rozebraná většina malinkých fancy vidliček a lžiček a na mě zbyla taková skrumáž různě velkých lžic, ze kterých pak všechno padalo, a skoro se nevešly na vyhrazené místo na stole. Taky jsem je všechny chystala až na místě (protože hodinovou cestu vlakem a šalinou by 70 lžička-cupcaků prostě nepřežilo) a samozřejmě čím míň času jsem měla, tím hůř to šlo. Naštěstí se mezitím dostavila Ilka, která mi moc pomohla, takže nakonec vše dobře dopadlo-až na to, že jsem si vyplácala zásobu sprostých slov tak na rok dopředu :D.
No a pak se mohlo začít ochutnávat. Hodnotila se zvlášť chuť a zvlášť vzhled. Co se příchutí týče-objevovala se hodně káva ( a já myslela, jak budu originální, cha!) a maliny. Teď tedy trochu blíže k tomu, co jsem vlastně měla možnost ochutnat:

číslo 1 měly Kardamonové cupcakes s lískovými oříšky a vanilkovým krémem-severský styling s překrásnýma papírovýma lištičkama vytvořilo Děvče u plotny.



 č. 2 Citronové cupcakes s náplní a malinovým krémem-ty vyhrály (zaslouženě) první cenu poroty a servírované byly na podnosu s kouzelným třpytivým zajícem, takže byly nepřehlédnutelné


č.3 Citronovo borůvkové cupcakes


č.5 Kakaovo-vanilkové cupcakes s kakaovo-jahodovým máslovým krémem


č.6 Cupcakes se šálkem espressa, karamelovou polevou a křupavými oříšky-Tohle byla fakt zajímavá kombinace a mně osobně chutnaly moc!!


č.7 Oreové cupcaky s krémem z červeného vína


č.8 Kahlua cupcakes s Lotus krémem-3.místo veřejnosti. Luxusní vzhled, luxusní chuť, prostě paráda! Autorka zde


č.9 Mandlové cupcakes s kokosovým krémem


č.10 Vanilkovo kakaové cupcakes,plněné čoko ganache s dvojbarevným mátovým krémem-2.místo veřejnosti,3.místo poroty a speciální cena za nejkrásnější cupcakes. Mátová chuť nemusela sednout každému, neboť je dost specifická. Mně ale chutnaly moc a krásné byly taky, takže s oceněními zcela souhlasím 


č.11Cupcakes s citronem a mákem s tvarohovým krémem


č.12 Perníkové cupcaky s povidlím a medovým krémem-ty byly taky super a  dozdobení perníčkama bylo moc roztomilý.


č.13 Cupcakes s arašídovým máslem a malinami s nutellovo-malinovým krémem- tak tyhle mi taky chutnaly moc! A byly krásně nazdobené, až se divím, že nedostaly žádnou z cen.


č.14Hruškové cupcakes s kousky pistácií a jemným pistáciovým krémem


č.15Banánové cupcakes s burákovým máslem-od Markéty z eat run love. Takže taková zdravá, fitnessácká verze cupcaků-super nápad!


č.16 Lískooříškové čoko cupcakes-mojí soutěžní sousedky Melindy vyhrály 2.místo poroty


č.17 Mocha cupcakes s krémy z bílé čokolády a kávy- moje! Nová vlajková loď mojí kuchyně! Postavené na skleničkách, protože mini etažéry nevedu :D


č.18 Marble cupcakes s vanilkovo-čokoládovým krémem



Když jsem skončila s ochutnávkou, měla jsem tolik adeptů na vítěze, že jsem byla fakt zvědavá, kdo to teda vyhraje a komu budu děsně závidět všechny ty supr výhry :D Usadila jsem se bokem, abych na všechno hezky viděla a nezavazela vítězům uhánějícím pro ceny. No a jaké teda potom bylo moje překvapení, když se mezi vyhlášenými hned dvakrát objevilo moje jméno? Obrovské!! Nakonec jsem získala

1.místo veřejnosti a speciální cenu za Nejchutnější cupcakes!!!!!


Radost mám pořád obrovskou a jsem moc ráda, že jsem do toho šla! Byla to skvělá zkušenost, zážitek, potkala jsem tam spousto moc fajn lidí, ochutnala spoustu skvělých cupcaků a získala parádní inspiraci. A taky jsem se přesvědčila, že vtom pečení nebudu zas tak marná, jak si myslím :D

Více článků z cupcake cupu na blozích cukrářek (odkazy v článku) a samozřejmě taky u pořadatelky Verči. Dál například na Samé Dobré Věci, tady nebo tady.

Všechny fotky v článku pochází od Ilky, na jejíž Deník fotografky se můžete (a měly byste!) kouknout zde :-) Tímto jí ještě jednou velice děkuji za krásné fotky a veškerou pomoc :D

Já mohu jen ještě jednou poděkovat za možnost se zúčastnit a za přízeň všech ochutnavačů! 

A na závěr foto pořadatelky se Z ghetta dortem a jeho autorem-panem cukrářem Vítem Martinákem 


6 komentářů:

  1. Díky Peťo za pěkný článek, jsem ráda, že se ti akce líbila :) Za lžičky se omlouvám, ale vykoupili jsme celé Makro a ty malý už nebyly :(

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé,já děkuji :) A nic se nestalo, je mi jasný,že sehnat takový kvanta mini lžiček muselo být takřka nemožný :D a nakonec ani ty větší ničemu neuškodily :)

    OdpovědětVymazat
  3. "Zatímco W-mámy uměly 150 druhů buchet, kterými sytily své muže o přestávkách při budování nosné zdi dvoupatrového rodinného domu s garáží, jejich dcery se v retro šatičkách fotí na Cupcake Festu se svým připáleným pokusem a o svých gastrozážitcích intenzivně informují virtuální okolí." citováno z http://prigl.cz/brnaci/generace-w/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No...dík za zlepšení nálady na celej den

      Vymazat
    2. To není zač, to ale nebyl účel. :)

      Vymazat
    3. Je mi celkem jedno,co přesně byl tvůj účel. Ale aspoň vidím,co si o mě lidi z mého okolí myslí

      Vymazat