pondělí 16. března 2015

Čokoládovo-malinový Dort

Tak jsem se po dlouhé předlouhé odmlce opět odhodlala potěšit své 3(slovy tři) věrné čtenáře a něco málo sem přihodit. Problém by nebyl v tom, že bych za ten téměř rok nic neupekla, jako spíš v tom, že jsem byla příliš líná recepty přepisovat. Za celou tu dobu jsem upekla hromadu všemožných dezertů, kupu cupcaků a samozřejmě taky pár dortů. A jedním z nich-tím posledním v pořadí- taky obnovím svoji spisovatelsko-pekařskou kariéru.
Dort byl pro moji asi nejdávnější kamarádku Kačenku a nakonec sklidil úspěch skoro tak velký, jako byl on sám. Takže velký!
Od začátku jsem věděla, že na náplň i polevu použiju čokoládovou ganache, posléze se přidala malinová náplň a po dlouhých úvahách jsem na korpus vybrala svůj nejozkoušenější kakaový recept podle Jamieho, který jsem použila třeba i tady. Konečná kombinace byla podle mě fakt povedená a nejspíš se k ní někdy vrátím-takže jste-li ode mě zvyklí dostávat dorty, můžete doufat!
A teď už k receptu. Recept na korpus už tu sice byl, nicméně přepíšu ho znovu, ať to máte všechno pohromadě. Co se množství týče, berte na vědomí, že dort byl fakt velikej. Měl čtyři vrstvy korpusu, tudíž tři vrstvy náplně (čokládová-malinová-čokoládová).  Použila jsem tedy oproti normálu dvojnásobné množství těsta i čokoládového krému, takže pokud budete chtít dort normální, menší velikosti, směle si dávky snižte J

ČOKOLÁDOVO-MALINOVÝ DORT

korpus:
3 lžíce holandského kakaa
200g cukru krystal
200g másla
200g hladké mouky
3 velká vejce
kypřicí prášek
hrst mandlových lupínků
čokoládová ganache-krém:
500 ml smetany ke šlehání (30%)
200g čokolády
malinová náplň:
350g mražených malin
šálek cukru (když pude potřeba, nebojte se přidat)
3 lžíce kukuřičného škrobu
čokoládová ganache-poleva:
100 ml smetany ke šlehání (30%)
100 g čokolády

postup:
Nejprve rozmícháme kakao se čtyřmi lžícemi horké vody. V robotu našleháme máslo  s cukrem do bílé pěny. Pak přidáme rozmíchané kakao, vejce, mouku a kypřící prášek. Všechno důkladně promícháme. Nalijeme do klasické dortové formy (pekla jsem nadvakrát a každý korpus pak ještě rozkrojila, abych nakonec měla čtyři.) Pečeme asi 25 minut na 180°C.

Na malinovou náplň nejdřív necháme maliny trošku povolit a pak se pokusíme přecedit co nejvíc semínek. Pak je spolu s cukrem a škrobem (dobře rozmícháme, ať v tom nejsou hrudky) společně zahříváme až do zhoustnutí. Se škrobem můžete začít opatrně-třeba jen s jednou lžící. A když bude potřeba, přidejte ho víc. Stejně tak s cukrem-můžete začít s menším množstvím a postupně přidávat. Když je směs dostatečně hustá, odstavte a nechte vychladnout.
Čokoládovou ganache připravujeme na krém i polevu skoro stejným postupem. Čokoládu nadrtíme na co nejmenší kousky a nasypeme do kovové misky. Smetanu přivedeme opatrně k varu (ale NEVAŘIT!!), přilijeme k čokoládě a mícháme, dokud se čokoláda úplně nerozpustí. Polevu nemusíme nechat chladnout- můžeme ji rovnou nalít/namazat na dort. Na přípravu krému necháme čokoládu se smetanou nejdřív vychladnout a pak ji vyšleháme šlehačem.

Čokoládové hobliny na vrch dortu jsem vyrobila jednoduše-rozpustila jsem bílou a tmavou čokoládu, každou zvlášť jsem namazala v tenké vrstvě na list pečícího papíru, přikryla dalším listem, pak jsem tuhle placku přehnula a zarolovala a nechala v lednici vychladnout. Po rozbalení se čokoláda sama rozpadla na profesionálně vypadající kousky.

Pak dort postupně seskládáme: korpus-čokoládový krém-korpus-malinová náplň-korpus-čokoládový krém a poslední korpusy. Pod krém vždycky namažeme tenkou vrstvu malinové marmelády, aby se zatáhl a nenavlhnul. Nakonec ho pokrejeme polevou a posypeme čokoládovými hoblinami.


2 komentáře:

  1. Recept už jsem taky vyzkoušela, jen s malinovo-mascarpone krémem, naprosto vynikající! Díky Peťo :-)

    OdpovědětVymazat