neděle 27. dubna 2014

Pozdní velikonoční nápor no.1-Zajíčci

Protože jsem strašně líná psát a poněkud jsem tady prodrbala Velikonoce, myslela jsem, že si všechny velikonoční recepty budu muset nechat na příští rok. Zkušená blogerka Ilka mi ale sdělila, že tento týden prý ještě v pohodě můžu Velikonoční příspěvky sdílet, takže takhle v neděli odpoledne je ten pravý čas se na to vrhnout :-D
Protože mně osobně přijde roztomilé všechno a všichni, určitě vás nepřekvapí, že právě takoví (tedy neskutečně roztomilí) jsou tihle velikonoční-jablečně-mrkvoví zajíčci. Formu na zajíčka mám tento rok novou, takže to byla moje premiéra. Recept s mrkví a jablkem mi přišel docela zajímavý a musím říct, že nakonec i chuťově byl. Těsto je po upečení takové zvláštně "lepivé" a chvíli jsem se rozhodovala, jestli mi vlastně chutná nebo ne. Nakonec jsem se rozhodla že ano, takže se o ně s vámi s potěšením podělím :-D

Dávkování těsta je takové trochu zvláštní-mně osobně vyšlo na dva zajíčky a ještě ho trocha zbyla tak se to upekla ve formičkách na cupcaky. Nic moc se s tím ale udělat nedá, protože množství mrkve a jablek neošulíte, takže se s tím budete muset smířit.

VELIKONOČNÍ ZAJÍČEK

4 vejce
150g krupicového cukru(já jsem musela část nahradit třtinovým cukrem a tak to jde)
200g polohrubé mouky
1 sáček kypřicího prášku
2 mrkve
1 jablko
hrst rozinek(pro tu hrst strávníků, kteří je mají rádi)
lžíce rumu

postup:
Vejce s cukrem vyšleháme do světlé pěny  a postupně přidáváme mouku smíchanou s kypřicím práškem. Přimícháme nastrouhané mrkve a jablko a nakonec rum a rozinky.
Formu na zajíčka vymažeme rozpuštěným máslem a vysypeme nejlépe drcenými piškoty nebo třeba namletými zbytky perníčku. Samozřejmě můžeme použít i strouhanku nebo hrubou mouku.
Pečeme asi 45 minut na 180°C.



A takhle vypadali, krasavci

2 komentáře:

  1. Prej zkušená blogerka Ilka... to jsme se teda zasmáli! :-D Ale zajíčci jsou krásní, to už jsem Ti říkala. Jen ta mrkev, tu fakt nemusím. Škoda, že bez ní by to už nebylo ono.

    OdpovědětVymazat
  2. Náhodou i s mrkví byl vážně vynikající :)

    OdpovědětVymazat