středa 30. prosince 2015

Vegan chocolate cake

Jednou v roce na Vánoce se Peťa objeví na blogu...no dobře, zpívá se to trochu jinak,ale je to tak tak trochu pravda. Jedním z mých novoročním předsevzetí(, který budu letos dodržovat, fakt, nekecám!) je i to, že se budu víc věnovat blogu. Jen tak pro pocit :) A právě proto jsem se symbolicky v témě poslední den roku opět tady.
Jak už to tak bývá, vánoční svátky jsou obdobím návštěv a letos neminulo ani nás. No a protože někteří z našich známých propadají (alespoň jednou za čas) veganské mánii, usoudila jsem,že je na čase jim udělat radost,a pohostit je něčím, co se bude slučovat s jejich přesvědčením. Já osobně vegan nejsem. A vím, že nikdy nebudu. A musím přiznat, že jsem se docela dlouho bránila tomu něco veganského připravit. Žila jsem dlouho v přesvědčení, že ze surovin,které jsou tomuto stravování přípustné, prostě nic pořádného upéct nebo připravit nepůjde. Tento čokoládový koláč ( i nedávno připravený raw citrusový koláč)mě ale přesvědčily, že to jde. A vůbec to nemusí chutnat špatně. Inspirací mi byl hlavně blog  vegatonic (kam ráda zavítám častěji) a pak už jen moje fantazie a taky souhra náhod v podobě dostupnosti potravin :) Konečnou kombinací tedy vznikl tento úžasný koláč, který opravdu chutná čokoládově a lesní ovoce a oříškyho dotváří v chuťove famózní celek.
A teď už dost řečí a tady máte recept :) :

SUROVINY:

kakaový korpus
1 1/2 hrnku mandlí
3/4 hrnku kokosu
6 velkých datlí
3 lžíce změklého kokosového oleje
3 lžíce kakaa

krém:
200g tofu
3/4 hrnku kešu ořechů
šťáva z poloviny citronu
lžička vanilkového extraktu
kokosové mléko v plechovce (400ml)
3/4 hrnku rostlinného "mléka" (já použila rýžové od alpro, ale výborné bude i mandlové nebo-pokud se nebojíte přílišné "kokosovosti" výsledného produktu)
1/2 hrnku javorového/agáve sirupu
200g čokolády
125g malin
125g borůvek
200g lískových ořechů

Na výrobu korpusu si do mixéru nebo foodprocesoru nasypeme mandle,kokos a pořádně pomeleme. Chce to pomlít opravdu najemno,já měla jen trošku větší kousky a korpus se pak hodně rozpadal při vyndavání z formy. Přidáme změklý kokosový olej, kakao a trochu promixujeme tak, aby se vše spojilo. Nakonec přidáme datle a opět dáme prostor mixéru dokud nám nevznikne hutné lepivé těsto. Hmotu vtlačíme do koláčové formy (dno jsem vyložila pečícím papírem pro lepší následnou manipulaci) a opravdu pořádně utěsníme, ať je korpus kompaktní a nedrolí se. Pečeme ve formě vyhřáté na 170°C takových 10-15 minut. Ale je potřeba ho hlídat, ať nedojde k připálení :) Po vytažení z trouby necháme pořádně vychladnout.

Na přípravu krému si nejdřív připravíme tofu. Opláchnuté ho zabalíme do čisté utěrky a necháme pořádně vylisovat (alespoň čtvrt hodinky). Pak ho rozdrobíme do mixéru, přidáme kešu ořechy, citronovou šťávu,vanilkový extrakt, trošku rostlinného mléka a umixujeme co nejvíc dohladka. Přidáme sirup a zbytek mléka a opět promixujeme. Z vychlazené plechovky kokosového mléka odebereme jen ztuhlou, bílou horní část a tu vyšleháme-po vyšlehání by měla mít konzistenci šlehačky. Zlehka přimícháme k již vzniklému krému. Nakonec vmícháme vychladlou rozpuštěnou čokoládu. Krém navrstvíme na vychladlý korpus, urovnáme a ozdobíme malinami,borůvkami a nasucho opraženými ořechy.


Nakonec necháme pořádně odležet v lednici.







Žádné komentáře:

Okomentovat